خانه / وبلاگ عکاسی / عکاسی تبلیغاتی چیست ؟

عکاسی تبلیغاتی چیست ؟

عکاسی تبلیغاتی شاخه ای از علم عکاسی است که بر محوریت بازار فروش توسعه یافته است. به عکاسی تبلیغاتی عکاسی صنعتی نیز گفته می‌شود. دلیل این موضوع این است که عکاسان کالا، خدمات، موجودات و یا هر عاملی که در عرصه صنعت و تولید عرضه می گردد را عکاسی می کنند.

عکاسی تبلیغاتی بر فروش هر چه بیشتر تاکید دارد و هدف از آن جذب مشتری می باشد. اگر صاحب یک کسب و کار هستید میتوانید محصولات و یا خدماتتان را عکاسی کنید و با عکس های حاصل از آن پلتفرم های تبلیغاتی شامل کاتالوگ، بروشور، وبسایت، صفحه ایستاگرام و… را تکمیل می کنند.

ایده ی نوین، تنظیم کیفیت نور، زاویه عکس برداری، مکان طراحی، فضای اطراف، کیفیت دوربین و تنظیم رنگ، از عوامل تاثیرگذار در جذب مخاطب و یا بیننده هستند. عامل مهم دیگر برای صاحبان کسب و کار انتشار تصاویر در مکانهای پر مخاطب است. باید آگاهی یابید که چه مکان هایی پر مخاطبند و مشتریها بیشتر در آن حضور دارند.

به طور مثال انتشار عکس تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی همانند کانال های تلگرامی پربازدید، اینستاگرام، لینکدین، فیسبوک ‌،پینترست و دیگر رسانه‌های عکس محور موجب جلب توجه بینندگان می شود. صرفا انتشار عکس تبلیغاتی باعث جذب مخاطب نمی گردد، بلکه زیرساخت‌های فضای تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی نیز بایستی توسط شما ایجاد گردد.

 

نمونه عکس های تبلیغاتی در کاربرد های مختلف

نمونه عکس تبلیغاتی در حیطه ی جواهرات

نمونه عکس تبلیغاتی در حیطه ی معرفی کالا – حوزه جواهرات

 

نمونه عکس تبلیغاتی در حیطه ی خدمات – آژانس هواپیمایی

نمونه عکس تبلیغاتی در حیطه ی خدمات – آژانس هواپیمایی

 

نمونه عکس تبلیغاتی در حیطه ی خدمات – کابینت سازی

نمونه عکس تبلیغاتی در حیطه ی خدمات – کابینت سازی

 

نمونه عکس تبلیغاتی در حیطه ی کالا – پوشاک

نمونه عکس تبلیغاتی در حیطه ی کالا – پوشاک

 

نمونه عکس تبلیغاتی در حیطه ی خدمات – شرکت برج سازی

نمونه عکس تبلیغاتی در حیطه ی خدمات – شرکت برج سازی

 

نمونه عکس تبلیغاتی در حیطه ی معرفی محصولات – رستوران

نمونه عکس تبلیغاتی در حیطه ی معرفی محصولات – رستوران

 

نمونه عکس تبلیغاتی در فروش آنلاین – فروشگاه اینترنتی

نمونه عکس تبلیغاتی در زمینه کالا – خوراکی

 

نمونه عکس تبلیغاتی در فروش آنلاین – فروشگاه اینترنتی

نمونه عکس تبلیغاتی در فروش محصولات – خوراکی

 

نمونه عکس تبلیغاتی در حیطه ی سبک زندگی

نمونه عکس تبلیغاتی در حیطه ی سبک زندگی – مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران

نکات قابل توجه در عکاسی تبلیغاتی

  • برای عکاسی تبلیغاتی به دوربین، پرژکتور، لوازم صحنه و قطعات تنظیم نور و فضا نیازمندید. ابتدا به طراحی فضای عکس برداری بپردازید تا عکس تبلیغاتی زیبا جلوه کند.
  • به زاویه ی قرار گیری دوربین توجه داشته باشید، می توانید عکس های تبلیغاتی در زوایای مختلف تولید کنید.
  • در نور شدید خورشید و یا تاریکی مطلق شب عکاسی نکنید و حتما به میزان کیفیت نور توجه داشته باشید چرا که نور بد موجب روی بر گرداندن مخاطب از عکس تبلیغاتی می گردد.
  • برای ایجاد عکس تبلیغاتی ایده پردازی کنید و از ایجاد عکس های تکراری جلوگیری کنید.
  • عکسبرداری باید توسط یک عکاس ماهر صورت بگیرد و کیفیت عکس برداری حائز اهمیت می باشد. چراکه این عکس ها قرار است باعث جذب مشتریهای هدف شوند.

عکاسی تبلیغاتی پس از بررسی زیر ساختها

برفرض نمونه:  آقای محمدی که صاحب یک فروشگاه لوازم خانگی است که قصد دارد کالاهایش (مانند یخچال، تلویزیون، لباسشویی و …) را در شبکه های اجتماعی به نمایش گذاشته، و به فروش برساند. او به یک آتلیه مجهز مراجعه می کند و از عکاس تقاضا میکند که از محصولاتش عکس برداری کند. به عبارتی بر عکاسی تبلیغاتی مانور می دهد.

پس از آن که عکس برداری به اتمام رسید، او عکس های تولید شده از کالاهایش را مستقیما در اینستاگرام به نمایش گذاشت و پس از یک هفته مشاهده نمود که از مشتری خبری نیست و لایک خور پیج کم است و نیز میزان فالوور های پیج پایین است. لذا متوجه شد که بستر تبلیغاتی مناسبی را فراهم نکرده است. پس می بایست هزینه ها را صرف بر ایجاد بستری برای جذب مخاطب می نمود و بعد به انتشار عکس تبلیغاتی از محصولاتش می پرداخت.
از کاربرد های عکاسی تبلیغاتی می توان در مکان های تفریحی، شرکت ها، شرکت های طراحی و دکوراسیون، کالاها، انواع
غذاها و فست فود ها، محیط های مرتبط با آرایش و زیبایی و حتی خدماتی که سازمان ها انجام می دهند اشاره نمود.

نمونه مثالی از ایده پردازی در عکاسی تبلیغاتی

چند روز پیش در یکی از صفحات اینستاگرام که مربوط به یک آتلیه کودک می شد ،عکسی را مشاهده نمودم که توجه مرا به خود جلب نمود.

عکاس در هنگام عکس برداری، به کودک گفته بود که به هوا بپرد. و در زیر پای او تصویر یک پل شیشه ای را قرار داده بود، که به نظر می رسید کودک می خواهد از پل به پایین بپرد و نیز به او گفته بود که حالت ترس را در صورتش بروز دهند، در نگاه اول برای مخاطبینی که این عکس را در آن صفحه می دیدند ، بسیار خاص و شگفت انگیز جلوه داده می شد. بینندگان پی بردند که یک عکاس ماهر این اثر را با تکنیک های فوتوشاپ خلق نموده است. پس یک تبلیغ بسیار ناب برای آن آتلیه ی عکاسی ایجاد شد. به اصل خلاقیت و ابتکار در عکس برداری تبلیغاتی توجه داشته باشید.

فاکتور مهم، خلاقیت و هوشیاری عکاس تواناست که بر توسعه ی فروش صاحبان کسب و کار تعالی می بخشد. عکس بی روح و ساده، برای جذب مخاطب کافی نیست. اگر صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید، می توانید محصولاتتان را به یک عکاس تبلیغاتی ماهر بسپارید تا او اثری ناب را برایتان خلق کند.

برای مطالعه بیشتر در خصوص دیگر سبکهای عکاسی می توانید از لینکهای زیر استفاده کنید:

عکاسی خبری

عکاسی نجوم

عکاسی خیابانی

عکاسی کودک

عکاسی عروس

عکاسی مد

عکاسی در طبیعت

عکاسی معماری

عکاسی از غذا

درباره‌ی پانیذ حسنی

در حوزه عکاسی دیجیتال فعالیت میکنم و برخی محتوا گذاری های سایت پیکسان رو انجام میدم.

همچنین ببینید

آموزش عکاسی کودک با ژست طبیعی

دیگر دوره ژست‌های کلیشه‌ای به سر آمده و ژست‌های طبیعی جایگزین شده‌اند. آیا عکاسی کودک …

نظری نیست.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *